Vedere l'offerta completa

FINANCE - CHIEF FINANCIAL OFFICER - CFO

Descrizione dell'offerta di lavoro

RETRIBUZIONE ANNUA LORDA: SETTORE DI APPARTENENZA: Finance DESCRIZIONE AZIENDA We are lookinf for Finance manager southern europe for an important luxury maison South Europe retail zone is based in Milan, and covers retail operations for all the stores in 8 countries: Italy, Spain, Portugal, Morocco, Greece, Cyprus, Montenegro and Turkey Directly reporting to the Finance Director / CFO, the Finance Manager will have a key role, is responsible for the day-to-day running of the Finance function, as well as strategic coordination with the different departments of the organization. Finance Manager will have 2 controllers its direct responsibility and will supervise the relation with the different accounting back offices in the 8 countries of the zone. Key Responsibilities: Accounting and Treasury - Supervise monthly and quarterly accounting closings, according to Group standards - Perform regular ad hoc analysis and audits of balance sheet - Review statutory accounts, and participate to the annual audit - Monitor the day-to-day financial operations - Review tax returns and statutory compliance requirements - Participate to the implementation or enhancement of new accounting systems - Review and validate payments throughout the week: external suppliers, payroll, taxes, and intercompany - Forecast cash evolution of the different countries, considering local specificities and constraints Controlling - Analyze weekly performance of sales, through dedicated KPI’s - Supervise the forecasting of sales, in the different periods of the year: Budget, Revised, monthly rolling forecasts - Analyze on monthly basis the performance of each country and cost center against the forecast - Follow-up the validated budget with different departments, in retail and head-office. Closely monitor costs evolution - Elaborate store business plans for store openings or store renovations - Perform ad hoc business reviews PROFILO DEL CANDIDATO IDEALE Profile Required: Master’s degree qualified in business or finance, with strong accounting skills (IFRS in particular) Min 7 year experience in a company with international exposure An analytical mind Negotiation skills and the ability to develop strong working relationships Commercial and business awareness. An experience in Retail environment is a plus Good communication skills – both written and verbal. Proficiency in English is a must A keen eye for detail and desire to probe further into data Ability to stick to time constraints #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Retail Search Srl
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 22/11/2024
Data di scadenza
  • 20/02/2025
Financial Controller
Belenergia Spa

Per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca una figura di: financial controller principali responsabilità il/la candidato/a verrà inserito/a nel team administration finance and controlling......

JUNIOR FINANCIAL REPORTING
Oneclickjob

Per importante istituto di credito in zona roma tiburtina (rm) cerca un junior financial reporting che contribuirà alla gestione dei processi di budget, forecast, actual nonché all’analisi dei risultati economico-finanziari......

ASSISTENTE CFO - Specialista Amministrativo
RE.S. STUDIUM sas

It *****@*****/strong> skype: resstudium citando il riferimento ol 240623 i candidati i cui dati saranno trattati e conservati esclusivamente per attività inerenti questa o future selezioni godono dei diritti ex art... sito web requisiti di lavoro la posizione, richiede l’inserimento di un laureato/a......

Compliance Officer Italian
Shitcoins.club - Bitomat.com

Stiamo cercando una persona brillante, esperta e motivata per lavorare part-time, circa 4/5 ore a settimana, come aml compliance officer per un'azienda italiana che opera con atm per criptovalute... ulteriori informazioni saranno fornite via e-mail... compiti regolari del ruolo:? monitorare la conformità......

Analisti Funzionali ambito finance su Milano
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Competenze personali dei candidati: capacita' di lavorare in team, capacita' di multitasking e gestione delle priorita'; attenzione ai dettagli e metodicita'; capacita' di analisi e problem solving; flessibilita' e adattabilita'; buone doti di comunicazione; capacita' di gestione dello stress; essere......

Analisti Funzionali ambito Finance Milano/Torino/Roma
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Competenze personali dei candidati: capacita' di lavorare in team, capacita' di multitasking e gestione delle priorita'; attenzione ai dettagli e metodicita'; capacita' di analisi e problem solving; flessibilita' e adattabilita'; buone doti di comunicazione; capacita' di gestione dello stress; essere......

PROJECT FINANCIAL MANAGER
ALOT S.r.l

Costituiranno titoli preferenziali: esperienze professionali in progetti europei; esperienze maturate a livello internazionale; conoscenza di altre lingue comunitarie; titolo in classe di lauree in scienze dell'economia e della gestione aziendale o in scienze politiche... altre informazioni sul lavorocompenso......

Financial banker - ITALIA
SkillYou

Strumenti aziendali (pc e telefono) per agevolare la tua attività... cosa ti offriamo collaborazione in regime di partita iva con un istituto bancario di alto livello... strumenti aziendali: pc e telefono forniti dalla banca... programmi di formazione continua per accrescere le tue competenze......

MAINTENANCE / TECHNICAL DEPARTMENT
Rainsteal Oil & Gas Limited, UK.

Administrative department business analyst, payroll manager, marketing specialist, administration supervisor, human resources officer, financial analyst, senior marketing analyst, logistics coordinator / expert, procurement officer, secretary / office assistants / office clerks / front desk clerks, account......

Assistente risorse umane
Innova Finance

Il ruolo hr in innova finance è orientato alla fidelizzazione, all’accrescimento della satisfaction interna e all’employer branding dei dipendenti e dei futuri candidati... innova finance fornirà una formazione specifica per l’acquisizione della “brand awareness” e delle competenze necessarie focalizzate......