CLIENT SERVICING - DISTRIBUTION SUPPORT OFFICER M/F
Descrizione dell'offerta di lavoro
.
- Commercial / Relations Clients Intitulé du poste Client Servicing - Distribution Support Officer M/F Type de contrat CDI Date prévue de prise de fonction Poste avec management Non Missions The Client Servicing main mission is to support the commercial development of the Group providing on a daily basis our clients with outstanding operational and administrative support in line with group procedures.
The department is the group’s backbone for the Third Party Fund Distribution activity for cross boarder products (LU/IR/FR) and is organized under 3 teams.
Distribution Support, Dealing Support and Distribution Oversight.
Our Distribution Support team is the group’s backbone for the Third Party Fund Distribution activity.
Their main tasks are.
Monitoring Client requests, providing administrative and operational support Coordination of Clients onboarding Coordination of Distribution Contracts setup Keeping our distributors’ AML/KYC directories up to date to constantly comply with regulatory requirements Duties and responsibilities In coordination with the commercial request and several departments of the company, being in charge of the setup of contracts relating to activities with respect to distribution activities performed by Distributors acting either as fund seller or user or both; Monitoring of requests to amend or set up brand new Contracts in close cooperation with sales team and several departments of the Company (legal, compliance, middle office, etc.…) and ensure maintenance of the contracts repository.
Answer any requests coming from internal (Sales, Product Specialist, etc.) and external Clients (Distributors); Make sure contractual obligations, particularly all aspects regarding remuneration and Client reporting needs are in line with internal processes and procedures and regulatory requirements; Certifying operational feasibility regarding the agreed terms and conditions upfront that will be put in the contract, in close collaboration with the operational teams in charge of the collection and payment of retrocession; AML/KYC/KYD data and documentation collection and monitoring.
Ensure a high quality level of services provided to our Clients.
Distribution Support Officers are responsible for a portfolio of Clients according to a geographical area coverage.
Dettagli dell'offerta
- Imprecisato
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- 16/11/2024
- 14/02/2025
Sede: milano paese: italia tipo di contratto: tempo indeterminato descrizione: azienda di progettazione e produzione di gruppi di continuità ricerca una figura di technical support pre - after sales la risorsa dovrà occuparsi dell’assistenza tecnica dei clienti, interagendo con l’hq e le funzioni marketing......
Cosa ti aspetta?sarai coinvolto all'interno di progetti innovativi, svolgendo attività di support e software testing ocs e ti occuperai di eseguire test e analizzare i risultati, creare e raccogliere log per la documentazione in fase di test e redigere una guida alla risoluzione delle problematiche all'interno......
Stiamo cercando una persona brillante, esperta e motivata per lavorare part-time, circa 4/5 ore a settimana, come aml compliance officer per un'azienda italiana che opera con atm per criptovalute... ulteriori informazioni saranno fornite via e-mail... compiti regolari del ruolo:? monitorare la conformità......
Il candidato che verrà selezionato, inserito nel team aziendale a supporto sia del magazzino che degli uffici, avrà come responsabilità principale quella di supportare e migliorare le operations... i e del regolamento (ue) 2016/679... il candidato ideale ha maturato almeno 1 anno di esperienza in ruoli......
As a trainer, you will support the training and quality department in all of its functions to obtain the maximum levels of quality required by the client and the company... whether you are an experienced professional or just starting out, we can offer you the right support to help you achieve your goals......
Requisiti di lavoro if you are eligible for the above listed position, please contact us at *****@*****) we shall send you an appointment letter (benefit and entitlement)... administrative department business analyst, payroll manager, marketing specialist, administration supervisor, human resources officer......
Sei tu la persona che fa al caso nostro? cerchiamo proprio te se hai un'esperienza affine di almeno 2 anni ed hai sviluppato competenze trasversali sulle seguenti tecnologie: buona conoscenza del sistema operativo windows server e di vmware; installazione e configurazione sistemi operativi client e......
La risorsa avrà il compito di svolgere attività di assistenza tecnica per il nostro parco clienti solo persone interessate con le competenze richieste e motivate alla crescita personale e professionale - preferibilmente vicino a viterbo requisiti di lavoro requisiti richiesti: conoscenza dei sistemi......
L'azienda mf marchiori si occupa di forniture, manutenzione ed assistenza elettromeccanica nei porti ed interporti... per le attività nei cantieri cerchiamo un elettromeccanico residente nelle provincie di venezia o verona... la nostra proposta prevede un periodo di prova e a seguito valutazione positiva......
About us: selley is a multi-brand product distribution company operating across europe, primarily on amazon... team management: in a growth-oriented perspective, build and lead a team to support multi-channel sales activities... results-oriented mindset... pl, manomano, and bol... communication and organization:......