Vedere l'offerta completa

JUNIOR LOCAL IT MANAGER ITALY

Descrizione dell'offerta di lavoro

Aviapartner is the largest handler of passenger flights in Europe and was founded more than 70 years ago in Belgium. Aviapartner stands for strong service to over 400 airlines, and more than 10,000 employees at 53 airports in 7 European countries (Belgium, France, Italy, Germany, Spain, the Netherlands and Switzerland) and South-Africa. Aviapartner handles 300,000 tonnes of cargo each year and serves 80 million passengers. In Italy Aviapartner provides ground handling services in Roma Fiumicino, Milano Linate, Milan Malpensa, Torino, Bologna, Roma Ciampino, Cagliari, Lamezia Terme, Crotone, Reggio Calabria, Catania, Palermo and Verona, with around 2500 employees and a wide range of services to over 170 passenger and cargo airlines. Our IT department plays a crucial role in maintaining our operational excellence and supporting our continuous growth. Role Overview: We are seeking a junior local IT manager to join our team. The ideal candidate will be responsible for providing support to our local offices in Italy, ensuring the smooth operation of our IT systems and infrastructure. The location can be any Aviapartner station in Italy but preferable Aeroporto Fiumicino. Key Responsibilities: Manage local IT infrastructure, providers, airport, airlines, authorities, customs, in close cooperation with HQ IT and other stakeholders. Validating & initiating requests for new IT infrastructure. Coordinate the day-to-day support with the central service desk and service manager. Provide local support to station/country managers for planning, budgeting, and follow-up of IT budgets. Manage user access rights on system level. Act as IT project leader for local IT infrastructure projects. Participate as an IT team member in group projects with local IT infrastructure impact. Coordinate on-site support tasks with the central service desk (PC swaps, physical installation of hardware, local server interventions, etc.). Serve as point of contact for various IT actors we work with (airports, airliners, suppliers, authorities). You will be part of a European IT team of +/- 20 people. Qualifications: Education level: Bachelor in Computer Science. A first experience in an IT support or service delivery role. Fluent command of English is a prerequisite; additional European languages are an asset. Technical knowledge of infrastructure networking, ITIL, Windows applications, iSeries, and aviation-related software. Microsoft or similar certifications. Skills and Mindset: Accuracy and solid analytical mind. Flexibility and adaptability. We foresee extensive training on the job. #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Buscojobs
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 25/11/2024
Data di scadenza
  • 23/02/2025
Junior site manager
Belenergia Spa

Opportunità per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca per un percorso di crescita e affiancamento una figura junior in qualità di: junior site manager – mottola (ta) principali responsabilità......

Junior location manager
Key frame

Teatro alcione, storica location di milano in piazza vetra 7, è alla ricerca di un junior location manager con almeno 1 anno di esperienza... inviare cv a *****@*****/p> contratto e retribuzione da concordare... inoltre svolge attività di scouting e di promozione dello spazio......

Junior Manager
Horizon

Percorso di formazione completo... offriamo: -stipendio mensile di 1500 euro netti più importanti provvigioni e incentivi... responsabilita’: -partecipare a un programma di formazione strutturato in ambito commerciale e manageriale... ambiente di lavoro stimolante e dinamico......

IT APPLICATION SPECIALIST
365 gradi srl

La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......

SVILUPPATORE IT APPLICATIVO
365 gradi srl

La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......

SVILUPPATORE IT APPLICATIVO
365 gradi srl

La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......

Helpdesk IT
Randstad Italia spa

Di cosa ti occuperai?in qualità di helpdesk it ti occuperai di: assistenza del personale interno lato it; evadere le richieste effettuate tramite sistema di ticketing; manutenzione dei software; analisi e sviluppo funzionale dei sistemi; supporto e assistenza nella configurazione di eventuali malfunzionamenti......

Senior Talent Manager
RdPeople

Partecipare alla presentazione dei manager ad interim, ai clienti secondo specifiche necessità... supportare la costruzione e il mantenimento della community di manager e consulenti, assicurando un database internazionale aggiornato, nel rispetto delle esigenze progettuali......

French Beauty Advisor for Majorel Italy
Majorel Italy srl

Requirements must have * excellent communication skills, empathy & high focus on customer satisfaction * customer orientation, problem solving skills, teamwork * native language skills in french or at least c1 level knowledge * english at least b2 (written, spoken and read) * good it skills - required......

English Beauty Advisor for Majorel Italy
Majorel Italy srl

Requirements must have * excellent communication skills, empathy & high focus on customer satisfaction * customer orientation, problem solving skills, teamwork * native language skills in english or at least c1 level knowledge * french knowledge b2 (written, spoken and read) is a plus * good it skills......