Vedere l'offerta completa

IT MANAGER

Descrizione dell'offerta di lavoro

POSITION OVERVIEW The IT Manager is responsible and accountable for the smooth running of our computer systems within the limits of requirements, specifications, costs and timelines. He/She supervises the implementation of our company’s computing needs. The IT Manager manages and maintains the computers, printers, Internet connections, televisions, cabling, email/network accounts, audio/visual systems and phone systems for the property (guest and in-house). You will also maintain all network domains associated with the hotel and ensure connectivity for staff and guests. RESPONSIBILITIES Manage the day-to-day activities of the IT function to ensure maximum operating efficiency. Engage Vendors and IT Team to identify, diagnose and resolve all business systems incidents and problems. Develop and maintain relationships with technical vendors, 3rd party business partners and service providers. Ensure service providers perform to service obligations. Ensure compliance with all corporate policy & procedures and legal requirements related to Hardware & software installation, use and licensing agreements. Install and test corporate approved program changes to the hotel computer system(s). Understand all standards and customized features and functions of the hotel front office systems, point of sale systems, and other systems, including but not limited to system security, system reports, manager functions, system utilities, and user functions. Perform local systems backup, ensuring all critical data is protected and functional. Ensure that the computer room fire protection, temperature control, and power requirements meet the company security specification as described in the company security system. Control all user IDs, passwords, and security parameters. Establish documents, test, and communicate appropriate emergency procedures to follow when the hotel computer system(s) are inoperable. Work closely with the Engineering department to ensure the proper maintenance of all in-room technology. Manage special projects as assigned by Management. Create training programs and resources to educate staff on the utilization of IT systems and tools. Assist hotel guests with technical requirements and issues. Adhere to Corporate IT instructions and provide reports on a timely basis. Ensure that all critical systems are available 24 hours a day. QUALIFICATIONS Bachelor’s degree in fields related to IT. Five years’ experience in the field. Previous experience in hospitality is preferred. Good command of English and Italian, both verbal and written. Fluent in a variety of software and hardware programs with recent training and experience. Experience with phone systems, Wi-Fi hardware, as well as daily use of office tools such as printers & AV equipment. #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Amanresorts International Pte Ltd
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 25/11/2024
Data di scadenza
  • 23/02/2025
IT APPLICATION SPECIALIST
365 gradi srl

La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......

SVILUPPATORE IT APPLICATIVO
365 gradi srl

La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......

SVILUPPATORE IT APPLICATIVO
365 gradi srl

La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......

Helpdesk IT
Randstad Italia spa

Di cosa ti occuperai?in qualità di helpdesk it ti occuperai di: assistenza del personale interno lato it; evadere le richieste effettuate tramite sistema di ticketing; manutenzione dei software; analisi e sviluppo funzionale dei sistemi; supporto e assistenza nella configurazione di eventuali malfunzionamenti......

Senior Talent Manager
RdPeople

Partecipare alla presentazione dei manager ad interim, ai clienti secondo specifiche necessità... supportare la costruzione e il mantenimento della community di manager e consulenti, assicurando un database internazionale aggiornato, nel rispetto delle esigenze progettuali......

Export Sales Manager
Arrow srl

Realtà italiana operante nel settore elettrico ed illuminotecnico con oltre 35 anni di esperienza, ricerca un export sales manager per ampliare la sua presenza sui mercati internazionali... export sales manager la risorsa, a diretto riporto della direzione generale, avrà il compito di gestire, sviluppare......

Project manager idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... il candidato ideale dovrà dimostrare una predisposizione per......

Hr manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... gestire il ciclo di vita completo dei dipendenti, dalla selezione all'uscita, inclusi......

HR Manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... gestire il ciclo di vita completo dei dipendenti, dalla selezione all'uscita, inclusi......

Project Manager Commesse
Magazzini Bracchi Srl

Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......