Vedere l'offerta completa

INTERNAL AUDIT & COMPLIANCE MANAGER

Descrizione dell'offerta di lavoro

We are looking for a critical thinker with strong analytical skills and able to communicate results across all levels of the organization. Your primary responsibility will be leading the Internal Audit & Compliance Department reporting directly to the Board of Directors. You could be based in Pisa or Milan office. Your responsibilities Leads the Internal Audit function and develops compliance and risk management methodologies and procedures; Develops the Annual Audit Plan using appropriate risk-based methodologies; Leads the successful development, management and end-to-end execution of Audit and Compliance Plans; Performs audits and investigations as a lead auditor in all areas (in particular IT Audit, D.lgs. 231/01, GDPR, ISMS ISO 27001, QMS ISO 9001); Ensures results are achieved in a timely manner by applying state-of-the-art methodologies while keeping key stakeholders updated; Presents results and subsequent recommendations to Top Management and Board of Directors appropriately; Coordinates the process of drafting and updating policies, procedures and company operating instructions; Coordinates the updating of the 231/01 and GDPR system model and supports the Supervisor Body and the Data Protection Officer; Acts as an internal consultant for governance, risk management, and control activities for Top Management and Board of Directors; Coaches and mentors team members. Your skills, experience, and qualifications Ms Degree in Economics, Computer Science/Engineering or an equivalent degree; A minimum of 5 years of professional experience in consulting firms or in a company in the area of Internal Audit, Compliance and IT Audit; Excellent knowledge of international standards for the professional practice of internal auditing; Good knowledge of IT and Cybersecurity auditing and controls framework, management systems standards such as ISO 9001 and ISO 27001, and good knowledge of D.Lgs 231/01 and GDPR; Professional certifications such as CIA, CISA, Lead auditor ISO 27001 and ISO 9001 would be a plus; Knowledge of main banking and insurance laws and regulations on IT security and internal controls (Bank of Italy Regulations, EBA, ESMA, MIFID II, NIS Directive, etc.) would be a plus; Strong process and/or project management skills; Detail-oriented, organized and able to prioritize; Strong sense of urgency with a demonstrated record of meeting commitments despite pressure; Strong analytical and problem-solving skills; Good knowledge of the Microsoft Office package; Strong oral and written communication skills in English and Italian; Willing to travel; EU Work Permit. What we offer: A full-time, permanent employment contract; An opportunity to grow in the role and within our organization; Important notes: According to the Italian Law (L.68/99) please note that candidates from the disability list will be given priority. Due to the high volume of applications, only those candidates that meet the required criteria for selection will be contacted. We will only consider direct applications. CVs received via recruitment agencies will not be accepted. #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • ION Group
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 26/12/2024
Data di scadenza
  • 26/03/2025
Project manager idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... responsabilità principali: gestione dei cantieri: supervisionare......

Hr manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... supervisionare il reclutamento e la selezione, lavorando per garantire una pipeline......

Project Manager Idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... responsabilità principali: gestione dei cantieri:......

PROJECT MANAGER
Selecta sas

La figura, alle dirette dipendenze dell'operation manager, avrà il compito di coordinare, organizzare, monitorare e gestire le attività dei tecnici per gli interventi di manutenzione ed installazione degli impianti... il candidato dovrà aver maturato almeno 5/6 anni di esperienza come project manager......

Site Manager Torino
Adami & associati selezione del personale

Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... disponibilità a trasferte, preferibilmente libero da impegni famigliari......

Project Manager Liguria
Adami & associati selezione del personale

Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......

Compliance Officer Italian
Shitcoins.club - Bitomat.com

Stiamo cercando una persona brillante, esperta e motivata per lavorare part-time, circa 4/5 ore a settimana, come aml compliance officer per un'azienda italiana che opera con atm per criptovalute... ulteriori informazioni saranno fornite via e-mail... compiti regolari del ruolo:? monitorare la conformità......

Junior site manager
Belenergia Spa

Opportunità per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca per un percorso di crescita e affiancamento una figura junior in qualità di: junior site manager – mottola (ta) principali responsabilità......

Service manager
Adami & associati selezione del personale

Settore: automotive sede: bresso descrizione della posizione: il service manager sarà il responsabile dell'area post-vendita, garantendo che i servizi di assistenza, manutenzione e riparazione siano erogati in modo efficiente e soddisfacente per i nostri clienti... gestire e coordinare il team di tecnici......

Sales manager como
Adami & associati selezione del personale

Ottima conoscenza dei principali sistemi informatici (pacchetto office)... settore: macchine di processo settore alimentare – nello specifico macchine/linee complete per la produzione di pasta fresca... disponibilità a viaggiare, inclusa partecipazione a fiere nazionali ed internazionali di settore......