HR ADMIN
Descrizione dell'offerta di lavoro
This position provides a great opportunity to engage with people from different backgrounds and cultures, to develop a wide range of skills and to expand your network in a dynamic and diverse environment.
KEY RESPONSIBILITIES Onboarding Non-EU employees.
Liaise with new hires, advice and assist them to make sure that while they are still abroad they produce the necessary documentation to obtain a nulla-osta to work in Italy and a visa to enter the country.
Organize travel and shipping arrangements from the new teachers’ point of origin to Milan.
Support the HR Manager and the Orientation team to make sure that upon arrival of the new teachers’ airport transfers and logistics run smoothly and they feel safe and welcomed.
Liaise with the external immigration consultant to make sure that once the new employees are in Italy they obtain a permesso di soggiorno; arrange for all the necessary documentation to live in Italy.
Be responsible to keep all the above documentation up to date EU employees.
Carry out all the administrative procedures required for new hires Payroll.
Collect and send to external payroll provider any variations or documents that have an impact on pay-slips.
Process all the steps required to send absence data to the external payroll provider using the application Zucchetti Presenze.
Manage the maintenance of the Zucchetti application troubleshooting any technical issues liaising with customer service.
Execute monthly pay-slip cross checks Employee Benefits – Insurances.
Be the point of reference for employees to provide explanations on the functioning of the reimbursement processes and on the usage of the relevant platform.
Make sure that employee records on the insurance platform are always up-to-date REQUIRED SKILLS AND CHARACTERISTICS You will be working with high-maintenance employees coming from all over the world with different cultural expectations.
customer service mindset, positive attitude and excellent communication skills are pivotal to be successful and get satisfaction from this role.
Active Listening, empathy, clear communication, problem solving, patience and flexibility will help you build fruitful and enjoyable rapport.
Strong organizational skills.
setting and meeting deadlines, prioritizing tasks, managing time in a productive manner.
Bilingual English/Italian or alternatively excellent spoken and written English and Italian Excellent tech skills.
Proficient with GoogleSuite and Microsoft Office suite.
University level education in Humanities, Economics or Law.
3 to 5 years of HR experience in multinational/international environments Nice to have.
A specialization in Human Resources The American School of Milan is based in Opera-Noverasco, South of Milan.
This is a fully on-site position like all the other positions at our School.
Smartworking is allowed on an exceptional basis for 5 days per school year.
Working hours are including 30 minutes break.
Dettagli dell'offerta
- Umana S.p.A.
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- 21/10/2024
- 19/01/2025
Conoscenza approfondita delle leggi e delle normative hr in italia... descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... monitorare la conformità alle normative hr locali e statali e mantenere la documentazione relativa... familiarità con i sistemi di gestione hr e......
Conoscenza approfondita delle leggi e delle normative hr in italia... descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... monitorare la conformità alle normative hr locali e statali e mantenere la documentazione relativa... familiarità con i sistemi di gestione hr e......
Il dipartimento hr è comporto da due risorse suddivise per specialties e risponderà all’hr manager... per azienda cliente multinazionale italiana operante nel settore metalmeccanico, con forte orientamento al mercato estero, con sedi italiane ed estere, stiamo ricercando per incremento del team hr, un/a......
Per progetto di sviluppo interno, ricerchiamo un business developer hr da inserire nel nostro sales department italia... requisiti di lavoro skills: diploma o laurea esperienza di almeno 2 anni in ambito sales hr conoscenza del mercato hr e dei servizi di head hunting gestione clienti scouting e sviluppo......
Nell'ambito di un progetto di upgrade del sistema hr in italia, spagna e portogallo, siamo alla ricerca di unə stagista da inserire nel nostro team hr... le principali attività saranno: supporto all'implementazione di un nuovo modulo hr con annesso portale per il dipendente unitamente ad un nuovo modello......
), - partecipazione a progetti hr specifici e iniziative di miglioramento continuo... il tirocinante supporterà il team hr nelle attività quotidiane, contribuendo alla gestione dei processi di selezione e sviluppo del personale... siamo alla ricerca di un/una tirocinante da inserire nel nostro ufficio......
Requisiti di lavoro requisiti esperienza di minimo 5 anni in un ruolo analogo, preferibilmente maturata in ambito assicurativo; capacità di analisi dei dati; conoscenza dei principali software per elaborazioni dati e statistiche hr... per una compagnia assicurativa nostra cliente, siamo alla ricerca......
È una società dinamica, giovane e modernamente organizzata, composta da persone unite dalla passione per il mondo hr... 365 gradi opera da oltre 10 anni nel campo della ricerca del personale e nella consulenza in ambito hr... modalità di lavoro: orario full time settimana corta smart working un giorno......
Per questa posizione è richiesto un mese di formazione sulla nostra sede di milano... nella società ti occuperai di: formazione: attività di back office nella gestione e organizzazione di corsi formativi per enti pubblici e privati ricerca e selezione: pubblicazione degli annunci, gestire i processi......
Passione per la scrittura... interesse per la gestione e l'organizzazione... ti interessa il mondo delle risorse umane (hr)? ti piacerebbe lavorare in un ambiente dinamico? ti piacerebbe fare un'esperienza formativa che ti permetta di conoscere il settore? entra a far parte del nostro team! ako formazione......