FINANCE COORDINATOR
Descrizione dell'offerta di lavoro
Previous experience as auditor is an asset.
The Finance Coordinator, reporting to the Managing Director, contributes to the overall success of the organisation by effectively managing all financial tasks.
The Finance Coordinator will have a fully operative role, will work closely to the Accounting Coordinator and will provide financial advice and support to the management.
Main tasks and responsibilities.
• Lead all aspects of Finance and Administration for Italy and Europe operations.
• Provide financial insights into the development of strategic plans and policies for the organisation and influence the operating aspects of the country.
• P&L Management, balance sheet.
• Provide strong oversight of financial controls, measurements and systems.
• Maintain the country’s fiscal integrity and ensure compliance with all the company’s processes and procedure.
• Lead process improvements around forecast planning, with Sales and Service functions.
• Close relationship with the management to exchange information about the activity / issues.
• Yearly Budget / Monthly Forecast reporting • Business Partner for specific (public administration and private importers) client request (customer tenders/contracts; payments…).
• Internal & external audits.
• Risk management and insurance matters.
• Treasury.
liquidity management and monitoring.
• Manage the debtors, accruals, and provisions.
Requirements.
• University degree in Business Management / Administration or Finance.
• Previous experience in Finance operative roles (Finance Specialist, Finance Coordinator).
• Fluency in English • Perfect knowledge of Microsoft Office • Previous experience as auditor is an asset.
• Team spirit • Strategic thinker • Able to translate strategies in concrete local plans.
• Strong intellect with an organised analytical approach • “Hands on” mentality Location.
Turin Acerca de la compañía Our customer is a young and innovative automotive company active in the e-mobility sector.
They have established their global Headquarters in Turin and there are commercialising their vehicles all over Europe, through a network of importers and dealers.
Dettagli dell'offerta
- Imprecisato
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- 04/10/2024
- 02/01/2025
La retribuzione sara’ commisurata alle esperienze e alle effettive capacita' professionali... ricerchiamo analisti funzionali in ambito assicurativo sulla sede di milano... il presente annuncio è rivolto ad entrambi i sessi, ai sensi delle leggi 903/77 e 125/91 e a persone di tutte le età e nazionalità......
La retribuzione sara’ commisurata alle esperienze e alle effettive capacita' professionali... ricerchiamo analisti funzionali in ambito assicurativo sulle sedi di milano/torino/roma... il presente annuncio è rivolto ad entrambi i sessi, ai sensi delle leggi 903/77 e 125/91 e a persone di tutte le età......
Il ruolo hr in innova finance è orientato alla fidelizzazione, all’accrescimento della satisfaction interna e all’employer branding dei dipendenti e dei futuri candidati... innova finance fornirà una formazione specifica per l’acquisizione della “brand awareness” e delle competenze necessarie focalizzate......
Ricerchiamo analisti funzionali in area banking/ finance sulla sede di torino... costituira’ titolo preferenziale la conoscenza dei principali prodotti per l’area finance attualmente presenti sul mercato... il candidato ideale ha consolidato un’esperienza di almeno 2 anni presso realta’ di consulenza......
Cosa offriamo ai nostri consulenti: formazione e affiancamento; un percorso di crescita professionale al raggiungimento degli step stabiliti; un sistema di lavoro accattivante e stimolante con risultati immediati; reali e concrete opportunità di crescita professionale e personale; un piano di retribuzione......
Administrative department business analyst, payroll manager, marketing specialist, administration supervisor, human resources officer, financial analyst, senior marketing analyst, logistics coordinator / expert, procurement officer, secretary / office assistants / office clerks / front desk clerks, account......
Offriamo: contratto full-time a norma di legge valutato in base all’esperienza; corsi di aggiornamento professionale, affiancamenti operativi costanti e la reale possibilità di crescere professionalmente all'interno di una azienda in grande espansione, un contesto giovane, stimolante e dinamico, smart......
Da inserire nella sede di bologna il/la candidato/a ideale ha una formazione tecnico/scientifica e ha maturato esperienza, seppure breve, nell’ambito tecnico... completano il profilo: capacità di lavorare con i sistemi informatici di base (word, excel, power point) attitudine a lavorare in team attitudine......
Together, we can further refine our digital service offerings to help the world’s leading brands operate with greater agility and adaptability to master their future... il candidato ideale ha un forte orientamento al raggiungimento degli obiettivi, ottime doti relazionali e dimostra una spiccata propensione......
Digit opera a favore di aziende dei mercati telco, utility, finance e insurance erogando servizi di customer acquisition, direct sale, credit management e customer care... per la comfactory di mercato san severino (a pochi km da fisciano università, castel san giorgio, nocera superiore e inferiore, roccapiemonte......