Vedere l'offerta completa

BUSINESS DEVELOPMENT INTERN

Descrizione dell'offerta di lavoro

Artemest is a digital destination that offers unrivalled access to the world of Italian craftsmanship and design. Serving an audience of design professionals and enthusiasts, our sophisticated platform showcases over 60,000 products designed and handmade in Italy by 1,500 of the country’s most talented artisans. Our tightly curated collection spans furniture, lighting, décor, tabletop, art and lifestyle objects handpicked by our discerning team. Each storied piece has a unique beauty and incomparable quality that reveals the skill and knowledge of its maker. CEO Marco Credendino and Creative Director Ippolita Rostagno launched Artemest in 2015 with a shared vision to bring the work of Italian artisans to the world stage. Headquartered in Milan, Italy, with a physical gallery, Artemest Galleria, in West Chelsea, New York, Artemest continues to grow its community while preserving Italian craft traditions. To enhance its team, Artemest is looking for a clear-thinking, organized and enthusiastic self-starter to work in a dynamic environment. The person will be responsible for supporting the implementation of the business development strategy and the online merchandising strategy. What will be your key responsibilities? Being an active contributor to market, industry trend and competitor analysis; Analyzing international markets to identify new opportunities, providing actionable insights on business opportunities and risks, and expanding into new markets; Supporting to the assessment and development of international partnerships; Supporting the Digital Merchandising strategy by managing the listing process across the entire digital catalogue, ensuring a well-curated product assortment aligned with Artemest aesthetics; Conducting product benchmarking analysis to monitor pricing, and the impact on markup; Collaborating closely with other internal teams to support the implementation of strategic projects. Offer details: Duration: 6 months Working hour: full-time (from Monday to Friday, from 9am to 6pm) Monthly compensation: 600€ Ticket restaurant provided according to the company policy Who are we looking for? Degree in Economics, Business Administration, Management, or Marketing; Italian native and fluent in English; Proficiency in Microsoft Office; Aesthetical sensibility and passion for e-commerce, luxury and design products; Excellent analytical skills; Strong communication skills at all levels inside and outside the company; Fast-learner, adaptable and eager to face new challenges Creativity, flexibility and entrepreneurial attitude Our Perks Positive workplace. We’re a young team (29 y/o on average) that works in harmony and that is extremely passionate about the Artemest mission. Entrepreneurial mentality. We’re always looking for people eager to step up their tasks and skills. Innovative and tech-oriented environment. We’re changing the way people buy, sell, and perceive luxury.
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Artemest
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 04/12/2024
Data di scadenza
  • 04/03/2025
Junior business controller
Pezzilli & company s.r.l.

Referente di un hub produttivo con società che spaziano dalla consulenza strategica, alla comunicazione integrata, all’editoria, agli eventi, ai droni, è alla ricerca di una/un junior business controller... requisiti di lavoro requisiti: laurea magistrale in discipline economiche, ingegneria gestionale......

Business Analyst Torino
Programs & Project Consulting s.r.l.

Ricerchiamo un business analyst in ambito hospitality sulla sede di torino... e' necessaria un'esperienza sul campo di almeno 4/5 anni, di cui almeno uno nel ruolo di business analyst, durante il quale si siano gestiti più progetti contemporaneamente, in società caratterizzate da forte propensione all'innovazione......

Business Analyst Milano
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Ricerchiamo business analyst sulla sede di milano... e' necessaria un'esperienza sul campo di almeno 3 anni, di cui almeno uno nel ruolo di business analyst, durante il quale si siano gestiti più progetti contemporaneamente, in società caratterizzate da forte propensione all'innovazione, assunzione di......

BUSINESS DEVELOPER - CATEGORIE PROTETTE L. 68/99
Consorzio Italbiotec

Contratto a tempo determinato finalizzato all’assunzione ccnl applicato: commercio per servizi (14 mensilità) full-time (orario 9-13; 14-18) ral iniziale è compresa tra 25 e 35 k€ in funzione dell’esperienza pregressa benefit a livello aziendale e individuale superiori al 7%/anno della ral piano di crescita......

BUSINESS DEVELOPER
Consorzio Italbiotec

Contratto a tempo determinato finalizzato all’assunzione ccnl applicato: commercio per servizi (14 mensilità) full-time (orario 9-13; 14-18) ral iniziale è compresa tra 25 e 35 k€ in funzione dell’esperienza pregressa benefit a livello aziendale e individuale superiori al 7%/anno della ral piano di crescita......

Esperti Business Objects su Milano
Programs & projects consulting s.r.l.

Ricerchiamo esperti su business objects per una attività di upgrade/ migrazione all’ultima versione del software, in particolare da windows 2003 con bo xi 3... il presente annuncio è rivolto ad entrambi i sessi, ai sensi delle leggi 903/77 e 125/91 e a persone di tutte le età e nazionalità, ai sensi......

EDISON BUSINESS PARTNER
ALFACOM SRL

Agenzia edison business partner ricerca figure commerciali da inserire all'interno del proprio organico per amplimento del proprio portafoglio clienti... la risorsa si occuperà di acquisire nuovi clienti prospect del segmento pmi e residenziale senza esclusività di zona... l'azienda fornisce liste clienti......

Esperto Business Intellingence/ DWH -
Programs & projects consulting

Ricerchiamo due esperti business intelligence/dwh sulla sede di bologna... completano il profilo buone capacità di lavorare in team, capacità di multitasking e gestione delle priorità, attenzione ai dettagli e metodicità... indispensabile capacità di analisi e problem solving, flessibilità e adattabilità......

Esperto Business Intelligence/DWH - Bologna
Programs & Projects Consulting S.r.l.

Ricerchiamo due esperti business intelligence/dwh sulla sede di bologna... completano il profilo buone capacità di lavorare in team, capacità di multitasking e gestione delle priorità, attenzione ai dettagli e metodicità... indispensabile capacità di analisi e problem solving, flessibilità e adattabilità......

Esperti business objects milano/torino/roma
Programs & projects consulting s.r.l.

Ricerchiamo esperti business objects sulle sedi di milano, torino e roma... entrambi i sistemi sono up and running, non serve installazione o configurazione, ma solo popolamento dell’universo e dei report esistenti... 215/03 e 216/03... i candidati interessati devono inviare il proprio curriculum vitae......