ACCOUNTANT CASH MANAGEMENT - PARENTAL LEAVE (F/M/D)
Descrizione dell'offerta di lavoro
Redefining hybrid hospitality.
Where the comforts of a hotel meet the special facilities of a hostel.
We run more than 35 hotels in Europe's best cities—and counting! YOUR TASKS Execute payments for the Meininger Group and manage customer deposits and refunds through the SIHOT hotel software.
Book all business transactions using Microsoft Dynamics ERP and prepare intercompany transactions.
Set up daily payments in banking software, including manual, batch uploads, and foreign transactions.
Perform weekly debiting of distributions from various payment service providers (e.
., credit cards, PayPal).
Monitor and reconcile all Meininger Group bank accounts, including balance sheet account reconciliations.
Ensure accurate month-end closing of accounts and provide support for group and local audits.
Supports month-end processes to ensure an accurate and timely monthly, quarterly and year end close.
YOUR PROFILE Bachelor's degree or comparable qualification in Accounting At least 2-3 years of relevant work experience in an international environment Thorough knowledge of accounting and corporate finance principles and procedures.
HGB and IFRS Proficient in MS Office (MS Excel) and ERP software (ideally Dynamics AX or Navision) Excellent attention to detail and the ability to work to strict deadlines Proactive approach and ability to quickly establish yourself in a growing business environment Business fluent in German and English (written and oral), additional languages are an advantage WHAT MEININGER OFFERS Fair salary package Growth and development opportunities as part of an internationally expanding organization Open Up.
Access 1.
sessions with certified psychologists for MEININGER employees and their families 2 additional paid days off per year to volunteer for your favorite causes Hybrid work model (in-office and home office) and flexible working time arrangements Extra vacation days for each year at MEININGER (maximum 5 days) Lively, open, and international corporate culture with flat hierarchies Regular employee events and team activities.
M-Days, Christmas party, team building events Snacks, fruits, hot and soft drinks also weekly Team Lunch Modern office in the heart of Berlin (Kreuzberg) Mondly - language course Pet friendly YOUR APPLICATION We are enthusiastic hosts as diverse as our guests.
Feels like you? Send us your CV.
We welcome candidates from different backgrounds, cultures, life preferences and experiences to apply.
We believe that a diverse and inclusive workplace promotes creativity, innovation, and productivity.
STEP IN & EXPLORE us here.
MEININGER Hotels Group Contact person.
Vivian Schneider (Vice President - Finance) [EN]
Dettagli dell'offerta
- MEININGER Hotels
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- Imprecisato
- 16/10/2024
- 14/01/2025
L’attività formativa prevede: supporto a discenti lavoratori in ambito project management supporto a discenti lavoratori al fine di fargli apprendere la metodologia itil la capacità di progettare e sviluppare materiali multimediali e piattaforme e-learning verrà ritenuta un plus......
Per importante istituto di credito in zona roma tiburtina (rm) si cerca un junior management control... la risorsa verrà inserita da inserire nell’area finance nel team di pianificazione e controllo di gestione all’interno della struttura controllo di gestione – management reporting e si occuperà delle......
Chi cerchiamo: in particolare, per ampliamento del nostro organico, ricerchiamo analisti funzionali su sap mdg - data quality management per attivita’ da remoto, con possibili trasferte in toscana... requisiti di lavoro viene richiesta conoscenza di : s/4 hana mm, mdg, abap lingua ingese fluente......
La nostra azienda di roma, per incremento organico, inserisce personale... i candidati potranno crescere costantemente nel settore della salute, trattando presidi medici sanitari e passando da una semplice consulenza a gestire diversi dipartimenti interni dell'ufficio!non richiediamo esperienza perchè......
R&s; management s... azienda r&s; management s... si occuperà inoltre di: effettuare attività di supporto al laboratorio di ricerca su tecnologie digitali innovative; fornire ai clienti supporto tecnico sistemistico; effettuare attività tecnico progettuali in sede e presso i clienti (es......
La r&s; management s... azienda: r&s; management s... altre informazioni sul lavoro predisposizione all’autonomia organizzativa, propensione al project management e reali doti di problem solving; doti relazionali ed attitudine al team working; approccio analitico e metodicità; affidabilità e precisione......
La posizione, in riporto ai vertici aziendali, ha il compito di analizzare i driver di valore delle società dell’hub, misurandoli alla luce dei dati di contabilità, e coadiuvare il management con analisi quantitative e qualitative nelle scelte strategiche per lo sviluppo aziendale e l’esplorazione di......
Ai candidati sono richieste le seguenti conoscenze tecniche: windows 2012 server r2, servizi microsoft (active directory, dhcp, dns, exchange server, file server, iis), vmware, linux ubuntu, centos, conoscenza procedure di change management, incident management, problem management... 215/03 e 216/03......
Ai candidati sono richieste le seguenti conoscenze tecniche: windows 2012 server r2, servizi microsoft (active directory, dhcp, dns, exchange server, file server, iis), vmware, linux ubuntu, centos, conoscenza procedure di change management, incident management, problem management... 215/03 e 216/03......
Ricerchiamo sistemisti microsoft/ linux sulla sede di roma/ smart working ai candidati sono richieste le seguenti conoscenze tecniche: windows 2012 server r2, servizi microsoft (active directory, dhcp, dns, exchange server, file server, iis), vmware, linux ubuntu, centos, conoscenza procedure di change......