Vedere l'offerta completa

QUALITY MANAGER

Descrizione dell'offerta di lavoro

For our client, a leading multinational group in the chemical sector, we are seeking a: Quality Manager Main responsibilities The successful candidate will report directly to the Plant Manager and will coordinate a team of resources. The key responsibilities include: Develop and Own the Site Quality Plan: prepare and take full ownership of the Site Quality Plan, ensuring alignment with Regional and Corporate Quality requirements. Quality Reporting: compile and report Quality Statistics on batches approved, batches not approved, causes, quality complaints by customers. Quality Control Management: oversee Quality Control systems and manage the quality control of all site-manufactured batches. Collaboration for Improvement: collaborate with colleagues across various Departments to drive improvements and reduce non-conforming batches. Complaint Review and Investigation: review product quality complaints and approve out-of-specification requests for manufacturing and finished products, coordinating necessary investigations. Audit Management: take ownership of the audit schedules, ensuring actions are implemented to maintain company standards. Safety Compliance: ensure a safe working environment, striving for zero recordable injuries in compliance with internal policies and external regulations. This includes delivering key enabling activities and ensuring thorough investigations of safety and environmental incidents, with appropriate countermeasures established. Certificates Preparation: prepare and compile Certificates of Analysis and Certificates of Conformity for all products. Conduct Quality Audits: perform audits on finished product quality to ensure compliance with standards. Performance Data Analysis: assist and advise the team in analyzing performance data, facilitating improvement activities identified through this analysis. Training and Development: enable and ensure the delivery of effective training and development programs for the Quality Control team. Candidate profile Requirements: Degree in Chemistry, Chemical Engineering, or a related field. Proven experience in Quality Control or Quality Management roles within the chemical industry or similar sectors, preferably in complex environments. Strong understanding of quality management principles and practices, with experience in troubleshooting and resolving complex product and operational issues. Fluent in English, both written and spoken. Ability to effectively build and manage relationships, both within the company and with external partners. Skilled at identifying bottlenecks and inefficiencies in processes, and providing practical solutions. Experience in motivating and leading teams, with excellent communication skills and an approachable demeanor. Proven experience in results-driven environments, with a strong focus on achieving set objectives. Location: Greater Bologna Metropolitan Area #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • OHB Italia
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 19/12/2024
Data di scadenza
  • 19/03/2025
Project manager idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... come candidarsi: se ritieni di avere l'esperienza e le competenze......

Hr manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... supervisionare il reclutamento e la selezione, lavorando per garantire una pipeline......

Project Manager Idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... come candidarsi: se ritieni di avere l'esperienza......

PROJECT MANAGER
Selecta sas

Luogo di lavoro: vicinanze conegliano (tv)... selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per l'unità locale trevigiana di una multinazionale che opera nella progettazione ed installazione di impianti di trasformazione industriale stiamo ricercando il responsabile dell'area installazioni......

Site Manager Torino
Adami & associati selezione del personale

Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... conoscenza del codice dei lavori pubblici e delle normative tecniche......

Project Manager Liguria
Adami & associati selezione del personale

Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......

Quality Engineer
GSXecutive

Competenze richieste il nostro quality engineer è incaricato di effettuare analisi sui processi produttivi e sui prodotti, per verificare il rispetto degli standard di qualità prefissati o revisionarli in seguito a possibili reclami... si richiede:conoscenza della norma iso 9001tecniche di auditing (gradita......

Junior site manager
Belenergia Spa

Opportunità per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca per un percorso di crescita e affiancamento una figura junior in qualità di: junior site manager – mottola (ta) principali responsabilità......

Service manager
Adami & associati selezione del personale

Settore: automotive sede: bresso descrizione della posizione: il service manager sarà il responsabile dell'area post-vendita, garantendo che i servizi di assistenza, manutenzione e riparazione siano erogati in modo efficiente e soddisfacente per i nostri clienti... monitorare i processi operativi e identificare......

Sales manager como
Adami & associati selezione del personale

Requisiti essenziali: comprovata esperienza nella gestione delle vendite preferibilmente maturata nel settore macchine/linee complete per la produzione di pasta fresca o in settori affini... abilità di leadership e gestione del team... esperienza pregressa nella gestione di clienti nel settore alimentare......