IT HELP DESK
Descrizione dell'offerta di lavoro
We are looking for the.
IT HELP DESK Under the general direction of the IT Infrastructure Manager, this position will provide onsite technical and operational support for user assistance in all assigned software applications, maintenance of desktop/laptops, phones, basic network connectivity, user account management and permissions and assisting the Executive leadership team as necessary, coordinating external consultants and supporting the business in IT audits.
This position will also support Corporate IT infrastructure projects including global PC/Server patching, PC imaging process, Anti-Virus and mobile device management deployment.
Main responsibilities.
• IT support for office and plant (hardware, systems, teleconferencing, etc.); • Issue Resolution.
troubleshoot, diagnose, and resolve end user and network issues.
Research, analyze and recommend the implementation of software or hardware changes to correct any deficiencies or improve network performance; • Security.
understand and assist with the tools and process required to identify, test, deploy and support security patches and antivirus definition files to all PCs and servers; • Network Connectivity.
support for network connectivity or related network issues for the user community; • Network Monitoring.
analyze network activity and network problems to discover and prevent systematic errors.
Recommend network design changes/enhancements for improved systems availability and performance; • Maintain a first class level of customer service ensuring that all customers are treated efficiently and in an appropriate manner.
Required Education/Experience/Skills.
• Bachelor's degree in Information Technology (preferred) or equivalent work experience; • 5 years of experience in Helpdesk and/or server management roles; • Excellent technical knowledge of laptop computers and Service Desk hardware, including but not limited to Windows 10 laptops and some experience with Active Directory; • Experience supporting Office 365 and identity management components; • Familiarity with Windows and Unix based server technologies; • Professional Certifications such as ITIL preferred; • Good level of English knowledge; • Excellent interpersonal, communication and influencing skills to establish trust, credibility and rapport at all levels of the organization; • Strong organizational skills, ability to manage multiple tasks, demonstrated prioritization skills; • Strong ability to quickly learn new information system technology.
Work place.
Zingonia (BG) IAMA Risorse Umane ringrazia sin d'ora tutti coloro che invieranno la propria candidatura.
Entro 30 giorni dalla ricezione entrerà in contatto con le candidature ritenute in linea con la posizione, trascorso tale termine la selezione è da intendersi conclusa.
L'offerta si intende rivolta a candidati di ambo i sessi ai sensi della Legge n.
.
Inviare curriculum con autorizzazione al trattamento dei dati personali secondo l'indicazione del Regolamento Ue ("GDPR") in vigore dal 25 maggio .
Gli interessati ambosessi sono invitati a leggere preventivamente sul sito www.
amarisorseumane.
t l'informativa sulla Privacy.
IAMA Risorse Umane S.
.
.
- Autorizzazione a tempo indeterminato all'esercizio dell'attività di ricerca e selezione del personale rilasciata dal Ministero del Lavoro e della Previdenza Sociale in data Prot 13/I/
Dettagli dell'offerta
- Imprecisato
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- 17/03/2025
- 16/06/2025
Assistere nell'organizzazione e nella gestione dell'inventario it... posizione: tecnico help desk it (on-site) responsabilità: fornire supporto tecnico di primo livello agli utenti finali tramite telefono, email e sistemi di ticketing... gradita esperienza pregressa in ruoli simili o stage in ambito......
Siamo alla ricerca urgente di uno it help desk di i livello che possa seguire le progettualità del cliente, azienda operante nel settore utilities... le principali attività sono di manutenzione e monitoraggio dei sistemi it del cliente lato client, supportando gli utenti in cado di problematiche di i......
Gruppo sincrono, holding company ict di consulenza e formazione che opera sul mercato dal 1993, sta selezionando per un'importante opportunità professionale per un nostro cliente su roma, un sistemista junior help desk 1° livello, l'attività sarà svolta in sede, *il candidato verrà inserito in progetti......
La nostra mission è quella di fornire prestazioni ad alto valore aggiunto tramite lo studio di soluzioni e la conseguente erogazione di servizi inerenti il settore dell’information & communication technology... i dati saranno trattati e conservati esclusivamente per finalità presenti e future di selezione......
Il presente annuncio si rivolge ai candidati di ambo i sessi (l... 6* e 13 gdpr 679/16 – “regolamento europeo sulla protezione dei dati personali” requisiti di lavoro requisiti: laurea in materie scientifiche come statistica, matematica, informatica, ingegneria informatica, data science o affini; ......
We understand and encourage the importance of being you! about us we are a brazilian company with over 35 years of experience in delivering it services worldwide, ranging from it outsourcing to application development or it staffing... requisiti di lavoro job requirements bachelor's degree in information......
We understand and encourage the importance of being you!about uswe are a brazilian company with over 35 years of experience in delivering it services worldwide, ranging from it outsourcing to application development or it staffing... it is not designed to containor be interpreted as a comprehensive inventory......
La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......
La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......
La risorsa, inserita nell’ufficio it e rispondendo all’it enterprise applications manager, si occuperà delle seguenti attività: gestione delle richieste interne sulle applicazioni it gestionali e dipartimentali; ricerca e proposta di soluzioni it, con relativo sviluppo lato software; supporto tecnico......