Vedere l'offerta completa

IMI CIB GLOBAL RELATIONSHIP MANAGER

Descrizione dell'offerta di lavoro

IMI CIB_Global Relationship Manager Date: Dec 14, 2024 Location: London, GB Company: Intesa Sanpaolo S.p.A. Intesa Sanpaolo is the banking group leader in Italy, assisting more than 11.1 million retail customers through a network of 4,400 branches. It significantly supports the development of companies and contributes to the country's growth. The Group has a selected retail banking presence in Central and Eastern Europe, the Middle East, and North Africa, with approximately 1,200 branches and 7.8 million customers in 12 countries. Intesa Sanpaolo is also present in 29 countries in support of its corporate customers’ cross-border business. It is looking for qualified profiles who want to pursue a demanding and challenging career path with the following requirements: Scope and Purpose The Global Relationship Manager will primarily have a coverage role that encompasses: Undertake banker role for FI clients with the ability to have strategy discussions with senior stakeholders. Drive selected client relationships with stakeholders on the client side on a portfolio of clients to be allocated. Liaise laterally and vertically with stakeholders, peers, and juniors to drive the client dialogue, owning the relationship with the client. Identify and drive cross-buy opportunities. Support transaction execution where appropriate. Support commercial and credit committee applications. Organize and set up internal deal teams to drive and coordinate origination. Required Experience 10+ years of experience in the banking industry with markets/relationship exposure. Required Qualifications, Skills and Knowledge Bachelor's Degree in Finance, Economics, or a related discipline, or equivalent qualifications. Right to work in the UK. Proven extensive network of FI client relationships and established business origination skills in a recognized financial services institution. Financial Markets product knowledge; background in Credit products. Proven understanding of the regulatory framework, requirements, and expectations. Established skills in building strong relationships with clients and client origination. Experience managing relationships with Financial Institutions and/or NBFI and HNWI. Commercial acumen, pitching, and negotiation skills. Interpersonal and networking skills, with the ability to work in a diverse team environment. Ability to manage and prioritize multiple projects. Works effectively leading cross-functional teams, managing internal expectations and needs, maintaining open communication across deal teams, and building trusting working relationships. Attention to detail and ability to constructively review the work of others. Everyone is an asset to our Group, and that person could be you! Check out our job opportunities, apply, and join our team! #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Intesa Sanpaolo
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 18/12/2024
Data di scadenza
  • 18/03/2025
Project manager idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... come candidarsi: se ritieni di avere l'esperienza e le competenze......

Hr manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... supervisionare il reclutamento e la selezione, lavorando per garantire una pipeline......

Project Manager Idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... come candidarsi: se ritieni di avere l'esperienza......

PROJECT MANAGER
Selecta sas

Luogo di lavoro: vicinanze conegliano (tv)... selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per l'unità locale trevigiana di una multinazionale che opera nella progettazione ed installazione di impianti di trasformazione industriale stiamo ricercando il responsabile dell'area installazioni......

Site Manager Torino
Adami & associati selezione del personale

Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... conoscenza del codice dei lavori pubblici e delle normative tecniche......

Project Manager Liguria
Adami & associati selezione del personale

Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......

Junior site manager
Belenergia Spa

Opportunità per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca per un percorso di crescita e affiancamento una figura junior in qualità di: junior site manager – mottola (ta) principali responsabilità......

Service manager
Adami & associati selezione del personale

Settore: automotive sede: bresso descrizione della posizione: il service manager sarà il responsabile dell'area post-vendita, garantendo che i servizi di assistenza, manutenzione e riparazione siano erogati in modo efficiente e soddisfacente per i nostri clienti... monitorare i processi operativi e identificare......

Sales manager como
Adami & associati selezione del personale

Requisiti essenziali: comprovata esperienza nella gestione delle vendite preferibilmente maturata nel settore macchine/linee complete per la produzione di pasta fresca o in settori affini... abilità di leadership e gestione del team... esperienza pregressa nella gestione di clienti nel settore alimentare......

Project Manager Milano
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Ricerchiamo un project manager sulla sede di milano... 215/03 e 216/03... indispensabile capacità di analisi e problem solving, flessibilità e adattabilità all'ambiente lavorativo, buone doti di comunicazione... i candidati interessati devono inviare il proprio curriculum vitae aggiornato e dettagliato......