Vedere l'offerta completa

HEAD AGRONOMIST - VINEYARDS (ROMANIA AND BULGARIA)

Descrizione dell'offerta di lavoro

Cerchiamo una persona che sia disposta a raccogliere la sfida del coordinamento delle attività agronomiche e del personale agricolo per due tenute situate in Romania e Bulgaria facenti parte di un importante gruppo vitivinicolo AZIENDA Il nostro cliente è un importante gruppo vitivinicolo con sede in Moldavia e proprietà in Bulgaria e Romania. Qualche numero? 2000 ettari gestiti (di cui 1600 di proprietà), 23-25 milioni di bottiglie prodotte ogni anno e più di 1000 dipendenti tra le varie tenute.  Da questi vigneti nascono, anche grazie al contributo di un'importante Società di consulenza enologica italiana, vini di grande qualità e personalità, espressione del territorio ma con chiara vocazione internazionale.  Il gruppo sta crescendo sotto la guida di un management dotato di una chiarissima visione strategica e affronta ora il delicato passaggio della strutturazione delle principali funzioni tecniche in area enologica ed agronomica.  POSIZIONE Alle dipendenze della Direzione Tecnica e di Produzione, la persona che stiamo selezionando avrà la responsabilità agronomica delle tenute viticole del gruppo in Romania e Bulgaria (100 ettari ciascuna, con prospettive di aumento nei prossimi anni), per le quali dovrà garantire la pianificazione di tutte le attività e il coordinamento di tutto il personale locale dedito ai lavori in vigneto. Con il supporto dei consulenti agronomici esterni, alla persona che vogliamo inserire faranno capo queste attività: pianificare tutte le attività necessarie allo svolgimento delle attività agricole e agronomiche nelle varie tenute;supportare il personale operativo nell’esecuzione delle attività pianificate;interfacciarsi con i colleghi enologi e con tutta l’organizzazione per allineare l’attività agronomica agli obiettivi qualitativi e operativi dell’azienda;garantire l’efficienza dei macchinari utilizzati nelle attività agricole, suggerendo eventuali investimenti;analizzare dati e numeri relativi all’efficienza delle attività delle diverse tenute, garantendo un'adeguata reportistica alla Direzione. REQUISITI Per questa posizione pensiamo a una persona con adeguata formazione tecnica (Laurea in Agraria e/o Viticoltura ed Enologia) e con una buona base di esperienza nella gestione di tenute agricole e viticole con coordinamento delle attività e del personale agricolo. La competenza chiave sarà però la capacità di guidare il personale locale, aiutandolo ad operare secondo gli standard che la Direzione vuole implementare a livello agronomico: serve quindi autorevolezza e un po’ di carisma, oltre alla condivisione forte del progetto di questo dinamico gruppo vitivinicolo. Riteniamo molto importanti anche le competenze legate ai temi della sostenibilità e dell'innovazione, in particolare la propensione all'uso di strumenti digitali per gestire le attività quotidiane in campagna. Il gruppo offre alle persone che lavoreranno al suo interno in un ambiente altamente formativo e collaborativo, dove avranno l'opportunità di crescere professionalmente grazie al supporto di Giotto Wine Listeners, una prestigiosa società di consulenza enologica e agronomica. La loro capacità di interagire efficacemente con i consulenti esterni, condividere conoscenze e accettare input per migliorare costantemente le operazioni sarà fondamentale per il loro successo personale, così come per il successo complessivo del progetto. La sede di lavoro è principalmente presso la tenuta in Romania (con opzione per la Bulgaria) e le ambizioni del progetto richiedono la disponibilità a risiedere nel paese per un periodo minimo di 3-5 anni. (English version) COMPANY Our client is a prominent wine group based in Moldova, with properties in Bulgaria and Romania. Here are some key data regarding the company: 2,000 hectares managed (1,600 of which are owned), 23-25 million bottles produced annually, and over 1,000 employees across the various estates. From these vineyards, with the support of a renowned Italian oenological consultancy, wines of high quality and character are produced, reflecting the local terroir while having a clear international appeal. The group is growing under the leadership of a management team with a very clear strategic vision and is now navigating the critical phase of structuring the key technical functions in both oenological and agronomic areas.  POSITION Reporting to the Technical and Production Director, the selected candidate will be responsible for the agronomic management of the group's vineyards in Romania and Bulgaria (100 hectares each, with prospects for expansion in the coming years). This role involves planning all vineyard activities and coordinating the local personnel dedicated to vineyard work.With the support of external agronomic consultants, the main responsibilities of this role will include: Planning all the necessary activities for the agricultural and agronomic operations across the various estates;Supporting operational staff in executing the planned activities;Collaborating with winemakers and the entire organization to align agronomic practices with the company’s qualitative and operational goals;Ensuring the efficiency of machinery used in agricultural activities and suggesting potential investments;Analyzing data and performance metrics from the various estates, ensuring adequate reporting to the management. REQUIREMENTS We are looking for a candidate with relevant technical training (Degree in Agriculture and/or Viticulture and Oenology) and solid experience in managing agricultural and vineyard estates, including the coordination of activities and agricultural staff. However, the key competency will be the ability to lead local staff, helping them to operate according to the standards the management aims to implement at the agronomic level. Therefore, authority and a bit of charisma are required, along with a strong alignment with the goals of this dynamic wine group. We also consider skills related to sustainability and innovation to be very important, particularly a strong inclination towards using digital tools to manage daily activities in the vineyard. The group offers its employees a highly formative and collaborative environment, where they will have the opportunity to grow professionally thanks to the support of Giotto Wine Listeners, a prestigious oenological and agronomic consulting firm. Their ability to interact effectively with external consultants, share knowledge, and accept input to continuously improve operations will be essential for their personal success, as well as for the overall success of the project. The position is mainly based at the estate in Romania  (with an option for Bulgaria), and the ambitious nature of the project requires a commitment to reside in the country for a minimum period of 3 to 5 years.
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • WinePeople
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Tipo di Contratto
  • Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 19/12/2024
Data di scadenza
  • 19/03/2025
Embedded C Developer and Electronic Engineer
Sensichips srl

Professional growth and development opportunities... opportunity to gain practical experience and work on cutting-edge projects and technologies... electronics design - problem-solving and communication skills... ability to work independently and as part of a team... required knowledge of the c language......

Consulenti Health and Nutrition
Nutrirsi Meglio

Ricerchiamo 3 persone serie e motivate da inserire nel ruolo di consulenti health and nutrition... formazione aziendale gratuita, ottime prospettive di sviluppo professionale... inviare curriculum vitae requisiti di lavoro diploma di scuola secondaria di secondo grado, ottima capacità di espressione......

Marketing and Social Media Junior Manager
I VIAGGI DI SEVE

Per la nostra sede di treviso stiamo cercando un junior marketing and social media manager (candidatura aperta ad ambo i sessi), età compresa tra i 22 e 28 anni, per uno stage retribuito di 6 mesi con possibilità di passaggio a contratto full time a tempo indeterminato... completa la figura la conoscenza......

Impiegato/a Assicurativo Property and Casualty
Effetto domino srl

Altre informazioni sul lavorol’offerta prevede un contratto a tempo determinato da trasformarsi poi in indeterminato o direttamente un indeterminato, a seconda delle competenze del candidato, iniziale affiancamento e la concreta possibilità di crescita all’interno del team... competente, efficace e predisposto......

German Trainer for Majorel Italy
Majorel Italy srl

•attend and participate in training plans that are established in the company for recycling and development... •provide specific training of new products and prepare csrs... explore you career possibilities and work on your personal development... creativity, excellence and respect, our fundamental values......

Project Manager Multi-Channel E-commerce
Selley

Pl, manomano, and bol... teamwork and leadership skills... communication and organization: fluent communication in english and ability to organize processes for oneself and others... curiosity and openness to continuous learning... requirements: proactiveness and ability to learn quickly......

Greek Beauty Advisor Expert – Skin for Majorel Italy
Majorel Italy srl

Explore you careers possibilities and work on your personal development... creativity, excellence and respect, our fundamental values, drive everything we do... live chat, phone, emails, webforms, social 1:1) by providing excellent solution, service, product and beauty advice in a professional, precise......

Greek Beauty Advisor Expert – Hair Color for Majorel Italy
Majorel Italy srl

Explore you careers possibilities and work on your personal development... creativity, excellence and respect, our fundamental values, drive everything we do... live chat, phone, emails, webforms, social 1:1) by providing excellent solution, service, product and beauty advice in a professional, precise......

French Beauty Advisor for Majorel Italy
Majorel Italy srl

Explore you career possibilities and work on your personal development... live chat, phone, emails, webforms, social 1:1) by providing excellent solution, service, product and beauty advice in a professional, precise and timely manner... responsibilities management of consumer requests relating to information......

English Beauty Advisor for Majorel Italy
Majorel Italy srl

Explore you career possibilities and work on your personal development... live chat, phone, emails, webforms, social 1:1) by providing excellent solution, service, product and beauty advice in a professional, precise and timely manner... responsibilities main activities: management of consumer requests......