FINANCE MANAGER
Descrizione dell'offerta di lavoro
Job Description We are looking for a Finance Manager to join our Finance team in Rawang, Malaysia.
Job responsibilities.
Oversee day-to-day administration of the Finance organization –Prepare and submit financial and operational analysis and report to support the management’s decision making.
Ensure the high reliability and timely delivery of financial information, in line with ZF’s standards, local statutory requirements and IFRS standards.
Initiate strategic proposals for business growth, productivity and profitability improvement.
Provide leadership in budgeting and forecasting process.
Overlook the internal control and risk management in the business units and take necessary adjustment for policies and procedures and achieve effective implementation to ensure an optimized control environment.
Handle the treasury and taxation management.
Lead to improve the cashflow position for the plant.
Lead and develop the entity’s finance team.
Activities.
Work closely and support General Manager on all business and strategic decision-making.
Initiate, drive and monitor action plans to improve profit and cash flow performance.
Prepare budgets; perform in depth financial analysis of various business scenarios (business case study), working with multiple currencies; identify business trends and opportunities.
Handle banking/treasury functions as required; provide accurate forecasting; ensure superior credit control.
Oversee accounting processes including billing, payables, payroll and month-end closing, ensuring accurate account reconciliations and account analysis.
Implementation and maintenance of rigorous financial controls and compliance with internal control requirement.
Ensure compliance with all appropriate local statutory regulations and versus IFRS (generally accepted accounting principals) for ZF reporting.
Cooperation and support as required various requests and analysis required by Asia-Pacific or Corporate Departments.
Manage the smooth and cost effective external and internal audit process; ensure all potential audit issues are mitigated in a timely fashion, maintain relationship with auditors throughout the year.
Requirements.
Bachelor's degree (at least) in Accounting/Finance/Commerce, ACCA/CPA/CMA or MBA preferred.
At least 10 years accounting/finance working experience.
Background in manufacturing enterprises is a must.
Background in large distribution organizations and/or accounting firms is preferred.
Analytical Skills – Operational / financial analysis skills.
Financial/Accounting skills – Accounting principles, audit and process control practices.
Tax skills-tax related process, tax audit and hi-technique related audit Good leadership and communication skills.
Efficient self-organization skills to maintain high level of multi-tasking.
Adaptability – be able to adapt to varying time constraints, resource levels and organizational situations.
Fluent English in written and oral.
Value Diversity (understand Asian cultures, customs, etc.) Be part of our ZF team as Finance Manager and apply now! Contact Jiefeng Huang
Dettagli dell'offerta
- Imprecisato
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- 11/12/2024
- 11/03/2025
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... predisposizione alla salute e sicurezza sul lavoro (sal)......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... almeno 5 anni di esperienza nel campo delle risorse umane, con almeno 2 anni in un ruolo......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... almeno 5 anni di esperienza nel campo delle risorse umane, con almeno 2 anni in un ruolo......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... predisposizione alla salute e sicurezza sul lavoro......
La figura, alle dirette dipendenze dell'operation manager, avrà il compito di coordinare, organizzare, monitorare e gestire le attività dei tecnici per gli interventi di manutenzione ed installazione degli impianti... luogo di lavoro: vicinanze conegliano (tv)... il candidato dovrà aver maturato almeno......
Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il site manager, rispondendo al direttore di cantiere, è responsabile dell'attuazione......
Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......
Opportunità per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca per un percorso di crescita e affiancamento una figura junior in qualità di: junior site manager – mottola (ta) principali responsabilità......
Settore: automotive sede: bresso descrizione della posizione: il service manager sarà il responsabile dell'area post-vendita, garantendo che i servizi di assistenza, manutenzione e riparazione siano erogati in modo efficiente e soddisfacente per i nostri clienti... collaborare con il team di vendita......
Ottima conoscenza della lingua inglese: è richiesta una fluidità professionale nelle comunicazioni verbali e scritte... il candidato ideale avrà una comprovata esperienza nel campo relativo alle macchine di processo utilizzate nel settore alimentare e una solida competenza nella gestione delle vendite......