FINANCE COUNTRY MANAGER
Descrizione dell'offerta di lavoro
Main responsibilities Collaborate, influence and motivate Management Team in order to achieve financial targetsand build long term strategic plans together Manage, coach and guide the local Finance team to achieve defined objectives Plan and organise the Finance function of the company taking into account both Group and Local requirements Safeguard the company’s financial assets and ensures the effective and efficient use of the company’s resources Identify and provide corrective actions to potentially adverse situations; make recommendations and present information to allow accurate decision making.
As a member of the Finance community, contribute to the definition of macro-objectives and ensure their implementation at local level Promote and ensure effective collaboration between the Finance team and all other company functions.
Finance management Organize and manage the accounting and data processing functions for reliable, timelyadministration and reporting in alignment with statutory, fiscal and group operational requirements.
Ensure the implementation and respect of internal procedures in order to guarantee the safeguarding and optimal use of the assets of the company.
This includes strict debtor management, stock control, cash management, trade creditors, control of fixed assets, application of Group and local generally accepted accounting principles, analysis of investments in accordance with Group principles.
Assist and advise the General Manager in various financial and business related matters and support the decision-making process with relevant data.
Effectively communicate financial goals/targets and ensure accountability is assigned to the appropriate functional leader; work closely with management team in setting cost control and reduction strategies.
Actively participate in the annual budgeting and monthly forecasting process, coordinate with various stakeholders, consolidate and analyze budgets, prepare management reports and presentations.
Manage financing requirements and optimize cash management in coordination with the Group treasury function.
Reinforce the effective use of MRP and ERP systems with internal business partners Actively influence the pricing strategies of the company.
Work closely with other departmental managers to ensure financial strategies are aligned with the business objectives.
Capital assets management in collaboration with Operations personnel, apply management principles to.
Evaluate capex requirements to enhance production performance Review IRR for all major capital additions with documented business case scenario Minimize spending risk through effective supplier management strategies and competitive quotations.
Understand how to facilitate team processes and appreciate the big picture.
Relevant key esperiences People leadership experience and ability to work with different style and cultures Experience of working as part of/leading a team that has delivered significant change activity Proven track of record in a Finance role.
Combination of multinational and local big food industry is considered a plus
Dettagli dell'offerta
- Imprecisato
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- 07/10/2024
- 05/01/2025
Il project manager sarà inoltre responsabile della gestione del team di progetto, della facilitazione della comunicazione e della risoluzione dei conflitti... il project manager garantirà che i progetti vengano consegnati in tempo, nel rispetto del budget e con soddisfazione delle parti interessate......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... gestione dei fornitori: collaborare con fornitori esterni, artigiani......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... eccellenti competenze comunicative e capacità di risoluzione dei problemi......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... eccellenti competenze comunicative e capacità di risoluzione dei problemi......
Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... gestione dei fornitori: collaborare con fornitori......
Realtà italiana operante nel settore elettrico ed illuminotecnico con oltre 35 anni di esperienza, ricerca un export sales manager per ampliare la sua presenza sui mercati internazionali... export sales manager la risorsa, a diretto riporto della direzione generale, avrà il compito di gestire, sviluppare......
La figura, alle dirette dipendenze dell'operation manager, avrà il compito di coordinare, organizzare, monitorare e gestire le attività dei tecnici per gli interventi di manutenzione ed installazione degli impianti... il candidato dovrà aver maturato almeno 5/6 anni di esperienza come project manager......
Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... capacità di analisi di budget e cronoprogrammi... dirige operativamente le squadre......
Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......