FINANCE & ACCOUNTING MANAGER
Descrizione dell'offerta di lavoro
HEAD OF ACCOUNTING & FINANCIAL Posizione Reporting to the CFO and working cross-functionally with other company areas, the candidate will lead the Administrative and Financial department.
Specifically, the main responsibilities will be.
Supervision of general accounting.
management and coordination of civil accounting, including clients, suppliers, fixed assets, inventory, and bookkeeping.
Monthly and quarterly closings.
preparation and management of accounting closures in compliance with deadlines and accounting standards (e.
., IFRS).
Cash flow management through monitoring and reporting, ensuring proper management of company liquidity.
Management of relationships with banks and coordination of treasury activities, including financial optimization tools.
Ensuring the company’s tax compliance, tax declarations, and collaboration with tax authorities and consultants.
Management and preparation of documentation related to transfer pricing for intercompany transactions.
Supervision of the preparation of the annual financial statements and coordination of audit-related activities.
Relationships with auditors and supervisory bodies (statutory auditors, supervisory bodies) and management of internal and external audits.
Management of corporate insurance, including credit insurance.
Coordination and development of the administrative team, promoting a cross-functional and autonomous work environment.
Key User SAP.
use and optimization of the ERP system (SAP).
Requisiti Degree in related subjects, fluency in English, SAP knowledge, familiarity with the aforementioned areas, strategic vision, long-term people management, and consolidated experience in the role.
Altre informazioni The profile is completed by problem-solving skills, excellent organizational skills, flexibility, and discretion.
Good stress and deadline management skills.
Location.
West Milan.
Dettagli dell'offerta
- Imprecisato
- 03/11/2024
- 01/02/2025
This role will report to the business administration manager and over the time became responsible for accounting activities such as accounts payable & receivable, bank reconciliations, journal entries, and general ledger maintenance etc... we are seeking a motivated and organized individual to join our......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... conoscenza approfondita delle materie idrauliche, termoidrauliche......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... supervisionare il reclutamento e la selezione, lavorando per garantire una pipeline......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... supervisionare il reclutamento e la selezione, lavorando per garantire una pipeline......
Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... conoscenza approfondita delle materie idrauliche,......
Realtà italiana operante nel settore elettrico ed illuminotecnico con oltre 35 anni di esperienza, ricerca un export sales manager per ampliare la sua presenza sui mercati internazionali... export sales manager la risorsa, a diretto riporto della direzione generale, avrà il compito di gestire, sviluppare......
La figura, alle dirette dipendenze dell'operation manager, avrà il compito di coordinare, organizzare, monitorare e gestire le attività dei tecnici per gli interventi di manutenzione ed installazione degli impianti... selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per l'unità locale trevigiana......
Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... esecuzione del servizio operativo di commessa: sovrintendere le maestranze per la......
Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......