CORPORATE TREASURY RISK MANAGER
Descrizione dell'offerta di lavoro
As a luxury fashion company with a strong ethical standpoint we are leaders and innovators in our industry.
Reporting to WW Treasury Director as Corporate Treasury Risk Manager, you will be asked to contribute to company's success by ensuring that a proper financial risk management policy and controls are in place under the supervisory of the WW Treasury Director.
The Corporate Treasury Risk Manager will be mainly focused on all aspects of trade finance, Insurance, financial risks and act as back up for the Treasury Analyst.
Key Responsibilities.
Key contact for any Trade Finance activity with a special focus on Letter of Credit Export linked to our wholesale activities; Managing directly the LC Export process (both front and back office activities); Monitor local bank charges (with a primary focus on LC/SBLC/ Bank Guarantee's); Act as a backup for financial transaction; Work closely with the WW Treasury Director to set up and maintain a Global Insurance program to protect the company's financial wellbeing; Supervise yearly t/o declarations globally for the credit insurance program; Manage insurance claims under the global programme; Assess and align with the local finance teams for any customer payment terms change request; Develops Financial Risk Management vision and contributes to the implementation of the Financial Risk Management Group policy, as well as building internal support for managing risks across the enterprise; Provide support for any KYC, UBO, EMIR and other rules governing any FX & MM transactions when necessary; Manage local employees credit card program globally; Act as back up for any retail credit card/payments /PDQ provider set up for a new point of sale.
Your Talent.
Bachelors in Finance, Accounting, Economics (Master Degree, Treasury ACT or equivalent qualification would be beneficial) Minimum 5 years Corporate Treasury experience Ensuring good working relationships with internal and external stakeholders Must have previous Letter of Credit management experience Fluent in English Excellent attention to detail A keen interest in Treasury Critical thinking skills Good numeracy and analytical skills as well as IT literacy Ability to thrive in a collaborative environment Well-developed communication skills Ability to handle multiple tasks under tight deadlines We welcome people with disabilities and endeavour to make reasonable adjustments, if you do require such adjustments please let us know within 48 hours of your interview.
At Stella McCartney, we like to be bold.
For us this means challenging ourselves and the wider industry in which we operate.
As part of our commitments to inclusive fashion, we have an ambitious strategy to put diversity, equity and inclusion at the centre of everything we do.
Our starting point is to create a workplace where different voices are respected, heard and empowered in equal measure regardless of factors such as culture and backgrounds, and to influence and disrupt fashion and other industries by providing opportunities for global diverse talent to shine.
Dettagli dell'offerta
- STELLA MCCARTNEY
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- 07/09/2024
- 06/12/2024
Il project manager sarà inoltre responsabile della gestione del team di progetto, della facilitazione della comunicazione e della risoluzione dei conflitti... il project manager garantirà che i progetti vengano consegnati in tempo, nel rispetto del budget e con soddisfazione delle parti interessate......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... gestione dei fornitori: collaborare con fornitori esterni, artigiani......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... eccellenti competenze comunicative e capacità di risoluzione dei problemi......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... eccellenti competenze comunicative e capacità di risoluzione dei problemi......
Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... gestione dei fornitori: collaborare con fornitori......
Realtà italiana operante nel settore elettrico ed illuminotecnico con oltre 35 anni di esperienza, ricerca un export sales manager per ampliare la sua presenza sui mercati internazionali... export sales manager la risorsa, a diretto riporto della direzione generale, avrà il compito di gestire, sviluppare......
La figura, alle dirette dipendenze dell'operation manager, avrà il compito di coordinare, organizzare, monitorare e gestire le attività dei tecnici per gli interventi di manutenzione ed installazione degli impianti... il candidato dovrà aver maturato almeno 5/6 anni di esperienza come project manager......
Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... capacità di analisi di budget e cronoprogrammi... dirige operativamente le squadre......
Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......