CONSTRUCTION MANAGER
Descrizione dell'offerta di lavoro
Due to a large capital investment and multiple projects on site, the client is looking for a Construction Manager with to join their team.
Responsibilities include.
Reporting to the Project Director, the Construction Director / Manger will the lead the Construction Management function across the CAPEX investment throughout the entire project lifecycle This person is an integral part of the Site Leadership Team and will manage Engineering partner and vendor activities in line with the project plans Accountable for construction management for the €2.
billion investment The Construction Director / Manger will provide Safety leadership within the network, working collaboratively with project EHS Director and the Snr Project Director, to set expectations within the project delivery team, including 3rd party providers Develop and execute one best way strategy to expand the construction management function through recruitment of key individuals and appointment of strategic partners to line with global organisational standards and local regulatory requirements Implement a best-in-class construction management methodology and approach, covering all aspects of construction management including planning & constructability, delivery model & contracting strategy, contracts management, BIM deployment strategy, risk management, bench-marking, project performance audit, construction quality, governance & reporting, turnover management, field supervision, progress measurement, field variation management, construction completion certification, final account settlement, etc.
Lead and implement construction management methodologies throughout the project through education, visualisation of value-add and demonstration of business benefit Partner with the Project Controls and Portfolio Management in the Capital Project Team to develop and deliver accurate, timely and value-adding construction management metrics & KPIs Partner with the Design Management function to ensure that construction requirements are embedded in the design and the design delivery process, including constructability, design packages release timing & sequence, lean construction considerations, subcontractor input, turnover management, etc.
as required If you are local to Germany and interested in discussing this position, please submit your profile and we will be in contact at our earliest convenience.
#LI-AB3
Dettagli dell'offerta
- Quanta
- Tutta l'Italia
- Imprecisato - Imprecisato
- Imprecisato
- 17/10/2024
- 15/01/2025
Il project manager sarà inoltre responsabile della gestione del team di progetto, della facilitazione della comunicazione e della risoluzione dei conflitti... il project manager garantirà che i progetti vengano consegnati in tempo, nel rispetto del budget e con soddisfazione delle parti interessate......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... responsabilità principali: gestione dei cantieri: supervisionare......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... promuovere una cultura aziendale inclusiva e orientata ai risultati......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... promuovere una cultura aziendale inclusiva e orientata ai risultati......
Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... responsabilità principali: gestione dei cantieri:......
Realtà italiana operante nel settore elettrico ed illuminotecnico con oltre 35 anni di esperienza, ricerca un export sales manager per ampliare la sua presenza sui mercati internazionali... export sales manager la risorsa, a diretto riporto della direzione generale, avrà il compito di gestire, sviluppare......
Selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per l'unità locale trevigiana di una multinazionale che opera nella progettazione ed installazione di impianti di trasformazione industriale stiamo ricercando il responsabile dell'area installazioni... il candidato dovrà aver maturato almeno......
Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... gestire le maestranze in addestramento e garantire un affiancamento efficace e sicuro......
Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......