BID ANALYSIS, CONTRACT FORMS & REPORTING MANAGER
Descrizione dell'offerta di lavoro
Webuild, the expression of 117 years of engineering experience applied across five continents, thanks to the talent of people of over 100 nationalities, leads the Italian market, competing globally with the sector’s main players, while also supporting its clients in achieving sustainable development goals - SDGs.
Activities.
Tender Reviews - Review incoming tender documents and identify quantifiable and unquantifiable excessive obligations/liabilities/damages/indemnities and termination and cost issues not compliant with company risk profile and advise DGT accordingly - Liaison with local counsel on key legal issues related to local law issues and risk items - Drafting of a red-line of the conditions of contract and/or negotiation of the conditions of contract with the Client, as required by top management - To pass to DPO and Site Contract Managers details of identified risks (incase of Contract award)- Production of various management reports for tender process and presentation of same in tender meetings.
Project Contract Dept.
Start-up procedures - Production of list of Contract contractual Technical and Contractual/Commercial upon Contract Award and provision to Planning, PM and Area Contract Manager - Responsible for the transfer of the Site Start-up (BEST PRACTICE) procedures to Area Contract Manager Forms of Sub-Contractor Procurement, including Forms of Design Services Agreements - Provide appropriate standard forms of subcontract to the Procurement Dept.
taking into account the main contract conditions and particularities of local law, to be used in subcontract procurement - Liaison with local counsel on key legal issues related to local law issues as affect the standard form of subcontract- Production of sui generis standard forms of subcontract in case of inapplicability of company standard forms - Assistance with negotiation of subcontract terms and finalization of forms - Supplementary forms, guidance and direction as required to Site Contracts Dept.
in cases where previous tasks are performed at Site Level, to ensure maintenance of key company risk allocation standards Shift Reports - Production of appropriate Shift Reports and production records suitable for the project type for Site Contract Dept.
Implementation - Supplementary guidance and direction as required Technical Skills +8 years of experience at least Degree in Engineering (nice to have) / Law Solid understanding of legal items Superior organizational skills and the ability to manage multiple projects Deep knowledge of international contract law Excellent communication skills Fluent in English and Italian both Location.
Rome
Dettagli dell'offerta
- Imprecisato
- 06/01/2025
- 06/04/2025
La ricerca è rivolta a figure con pregressa esperienza in area commerciale o tecnico commerciale preferibilmente nel settore arredo, navale, contract... selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per il potenziamento dell'area vendite di una dinamica realtà operativa nel settore contract......
Financial analysis: proficiency in financial analysis to manage budgets and roi of campaigns and sales prices... we are expanding rapidly into other european and pan-european marketplaces, and we're currently seeking a project manager multi-channel e-commerce to join our team... responsibilities: multi-channel......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... responsabilità principali: gestione dei cantieri: supervisionare......
Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... promuovere una cultura aziendale inclusiva e orientata ai risultati......
Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... responsabilità principali: gestione dei cantieri:......
La figura, alle dirette dipendenze dell'operation manager, avrà il compito di coordinare, organizzare, monitorare e gestire le attività dei tecnici per gli interventi di manutenzione ed installazione degli impianti... selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per l'unità locale trevigiana......
Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... capacità di motivare il team e risolvere i problemi... sede di lavoro: torino principali......
Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......
Ruolo ricoperto:-advanced analysis consultant salesforce b2bcompetenze richieste:-salesforce b2b commerce cloud-cloudcrazeseniority: + 5 annisede di lavoro: milano, roma e napoli: preferibile residenza su milanoimpegno: full time dal lunedì al venerdìsi offre:contratto e retribuzione commisurata alla......
Opportunità per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca per un percorso di crescita e affiancamento una figura junior in qualità di: junior site manager – mottola (ta) principali responsabilità......