Vedere l'offerta completa

ACCOUNTING MANAGER

Descrizione dell'offerta di lavoro

You will be responsible for carrying out and monitoring all accounting and financial operations relating to Data4’s business in Italy (3 entities). You will monitor financial flow in order to prepare reports (balance sheet, income statement, tax return, etc.). You will be responsible for reconciling accounts and maintaining the general ledger. You will supervise auxiliary accounting. RESPONSIBILITIES Perform accounting tasks to ensure accuracy and compliance (incl. booking AR and AP invoice, bank reconciliation, Fixed Assets book and depreciation, payments to suppliers) Manage GL accounting, execute and/or record transactions, including needed documentation Supervise and control the correct entry of supplier invoices and supplier payments Responsible for monthly / yearly closings Prepare the supporting documentation in line with SOX procedures Key contact for audit process Be responsible for bank reconciliation Prepare tax filings Prepare exchange of goods declarations and exchange of services declarations Contribute to the preparation of monthly/quarterly/yearly closing Prepare and control Inter Company transactions Contribute to the preparation of annual financial statement for intern and external auditors REQUIREMENTS Education and experience Bachelor’s/Master’s degree in accounting or finance 5 to 7 years of accounting experience Experience in managing a small team Technical skills Advanced knowledge of accounting and tax procedures Good knowledge of Italian GAAP. IFRS knowledge is considered a plus Good knowledge of Italian Tax legislation Knowledge of legal standards (labour law, tax law, company law) Good knowledge and hands-on of Excel, including dashboards and pivot tables Good knowledge of accounting software (Sage X3 is a plus) Fluent in English and Italian Sense of organisation and attention to detail Enjoys solving complex problems Logic, analytical skills Enjoys working independently Discretion, organisational skills, ability to manage priorities and deadlines Team spirit LOCATION : Finance TIPO DE CONTRATO : Permanent contract #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Buscojobs
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 21/12/2024
Data di scadenza
  • 21/03/2025
Accounting Administration Specialist (M/F)
Baumann sideloaders srl

Strong knowledge of accounting principles and practices... proficiency in accounting software excellent analytical and problem-solving skills... support manager with ad hoc task such as expenses analysis... ensure compliance with all relevant accounting standards, regulations, and tax laws......

Junior Accounting & Administration Specialist (M/F)
Baumann sideloaders srl

This role will report to the business administration manager and over the time became responsible for accounting activities such as accounts payable & receivable, bank reconciliations, journal entries, and general ledger maintenance etc... we are seeking a motivated and organized individual to join our......

Project manager idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... competenza elettrica: avere competenze elettriche, anche se limitate......

Hr manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... località: erba settore: risorse umane azienda cliente: azienda in forte crescita, operante......

Project Manager Idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... competenza elettrica: avere competenze elettriche......

PROJECT MANAGER
Selecta sas

Selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per l'unità locale trevigiana di una multinazionale che opera nella progettazione ed installazione di impianti di trasformazione industriale stiamo ricercando il responsabile dell'area installazioni... luogo di lavoro: vicinanze conegliano (tv)......

Site Manager Torino
Adami & associati selezione del personale

Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... assicurare un flusso di lavoro continuo tramite il controllo delle scorte e l'approvvigionamento......

Project Manager Liguria
Adami & associati selezione del personale

Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......

Junior site manager
Belenergia Spa

Opportunità per importante gruppo internazionale leader nel settore dell’energia rinnovabile in fase di sviluppo ed espansione, operante in italia e nel sud europa si ricerca per un percorso di crescita e affiancamento una figura junior in qualità di: junior site manager – mottola (ta) principali responsabilità......

Service manager
Adami & associati selezione del personale

Settore: automotive sede: bresso descrizione della posizione: il service manager sarà il responsabile dell'area post-vendita, garantendo che i servizi di assistenza, manutenzione e riparazione siano erogati in modo efficiente e soddisfacente per i nostri clienti... descrizione dell'azienda: la nostra......