Vedere l'offerta completa

FINANCE EXCELLENCE PROGRAM_ASSOCIATE

Descrizione dell'offerta di lavoro

A springboard for finance leaders of the future.
If you want to make a difference – make it with us.
We are a global technology powerhouse centered on the industries that form the backbone of economies – manufacturing, infrastructure, and transport.
Our technology brings together the digital and physical worlds to benefit our customers, society, and the environment.
Working with us, you will have the opportunity to contribute to a meaningful impact on society and human progress while developing personally and professionally.
Your role will entail.
Three individually tailored assignments within 24 months in different finance functions across Siemens’ Operating Companies, Corporate Units, or Siemens Financial Services.
High level of responsibility for complex tasks in day-to-day business and project work in international teams from day one.
Exposure to innovative, complex topics and developing experience in various business model environments, including Software as a Service (SaaS).
With a base at headquarters in Germany, at least one assignment will be in another country worldwide to experience our finance business from a global perspective.
Intensive training to support the continuous development of Associates broadening their finance expertise and improving their leadership skills.
One-on-one coaching from the Associate’s top-management mentor complements the development package.
Network with other FEP associates, the FEP alumni, and the broader finance community in various get-togethers to expand contacts across our businesses and countries.
Your profile.
Successful completion of an MBA degree, Ph.
., outstanding diploma, Master’s degree in Finance/Accounting, or equivalent qualification in a finance-based course of studies.
Five to ten years work experience in a finance function (ideally before final graduation) and at least 1-2 years working experience abroad.
Focus on digital transformation and growth mindset Strong analytical skills with professional experience, including a broad range of responsibilities in the finance domain, such as business planning, performance monitoring, financial modeling, data analytics, new business model development, business intelligence, and post-merger reviews.
Business proficiency in English with strong communication skills and an influential personality.
Strong dedication, outstanding leadership skills vision for leading change.
Willing to work abroad and learn a new language.
#FinanceExcellenceProgram
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Siemens
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Tipo di Contratto
  • Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 25/11/2024
Data di scadenza
  • 23/02/2025
Analisti Funzionali ambito finance su Milano
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Competenze personali dei candidati: capacita' di lavorare in team, capacita' di multitasking e gestione delle priorita'; attenzione ai dettagli e metodicita'; capacita' di analisi e problem solving; flessibilita' e adattabilita'; buone doti di comunicazione; capacita' di gestione dello stress; essere......

Analisti Funzionali ambito Finance Milano/Torino/Roma
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Competenze personali dei candidati: capacita' di lavorare in team, capacita' di multitasking e gestione delle priorita'; attenzione ai dettagli e metodicita'; capacita' di analisi e problem solving; flessibilita' e adattabilita'; buone doti di comunicazione; capacita' di gestione dello stress; essere......

Assistente risorse umane
Innova Finance

Il ruolo hr in innova finance è orientato alla fidelizzazione, all’accrescimento della satisfaction interna e all’employer branding dei dipendenti e dei futuri candidati... innova finance fornirà una formazione specifica per l’acquisizione della “brand awareness” e delle competenze necessarie focalizzate......

Analisti Funzionali Torino
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Ricerchiamo analisti funzionali in area banking/ finance sulla sede di torino... costituira’ titolo preferenziale la conoscenza dei principali prodotti per l’area finance attualmente presenti sul mercato... il candidato ideale ha consolidato un’esperienza di almeno 2 anni presso realta’ di consulenza......

AGENTE COMMERCIALE
Innova finance

Cosa offriamo ai nostri consulenti: formazione e affiancamento; un percorso di crescita professionale al raggiungimento degli step stabiliti; un sistema di lavoro accattivante e stimolante con risultati immediati; reali e concrete opportunità di crescita professionale e personale; un piano di retribuzione......

Analista di Processo
Key Partner strategy srl

Competenza nelle principali pratiche di operational excellence (lean manufacturing, six sigma, tps, wcm, ecc... attività al riporto del director o del manager di riferimento, il consultant avrà la responsabilità di: contribuire con una forte autonomia alle attività operative dei progetti, con particolare......

TECNICO IN FINANZA AGEVOLATA
Innova finance

Richiediamo: laurea triennale o magistrale in ingegneria o in materie stem; precisione e metodo, elevata capacità organizzativa; attitudine a lavorare in team; eccellente attitudine all’esposizione sia orale sia scritta; buone capacità di ragionamento; ottime capacità di comunicazione (telefono, mail......

Progettista di bandi Ingegneria: R&S e Industria 4.0
Innova Finance

Innova finance, società leader in finanza agevolata, specializzata nel supportare le aziende del territorio italiano ad accedere a bandi nazionali e regionali, al fine di ampliare il proprio organico, cerca: progettista di bandi per la divisione ingegneria - area r&s; e industria 4......

German Trainer for Majorel Italy
Majorel Italy srl

Creativity, excellence and respect, our fundamental values, drive everything we do... whether you are an experienced professional or just starting out, we can offer you the right support to help you achieve your goals... •attend and participate in training plans that are established in the company for......

Customer service representative - majorel italy - rome
Majorel italy srl

Job responsibilities: rispondere alle richieste dei clienti in modo professionale, preciso e puntuale gestione call, e-mail e chat relativi a informazioni e reclami creazione lead e supporto commerciale e tecnico requisiti di lavoro job requirements: buone competenze di comunicazione verbale e scritta......