Vedere l'offerta completa

COMPLIANCE MANAGER

Descrizione dell'offerta di lavoro

We are currently looking for a Compliance Manager to join our fast growing and dynamic team. The Compliance Manager will be responsible for assisting the Head of Compliance and MLRO with overseeing and managing the Institution's compliance risks, ensuring compliance with regulatory requirements and providing effective guidance to the various functions on compliance matters. The successful candidate will report directly to the Head of Compliance and MLRO. Responsibilities: Assist with establishing, implementing and maintaining a risk-based framework in order for the Institution to fulfill its Compliance functions across all of its activities; Manage the Company's compliance framework in line with applicable regulations and industry best practice; Maintain a Compliance Obligations Register and conduct Compliance risk assessments, ensuring that appropriate controls are in place to manage identified risks; Ensure the Company's Compliance related policies and procedures are in place and up-to-date in line with latest regulatory updates; Assist with the preparation and execution of the Compliance Monitoring Plan; Be at the forefront of all compliance matters, effectively directly compliance efforts across the Institution; Act as an internal subject matter expert and provide effective guidance to the business on compliance matters, ensuring that all activities are conducted in compliance with applicable laws, regulations, and industry standards; Assist with the ongoing monitoring and reviewing of the communications and notification to and from regulatory bodies; Preparation and submission of periodic reporting to Regulators as necessary, as well as assisting with the management of regulatory reviews/visits and internal audits; Assist with the preparation of Compliance Reports to be presented to Management and Board of Directors; Support, where necessary, with Due Diligence activities performed by the Institution during client onboarding (B2B and B2C) and at ongoing monitoring stages; Assist with the preparation and delivery of effective training programmes to support all staff in keeping current with developments on compliance matters. Requirements: Minimum of 4 years’ experience in a Compliance role at a financial institution or equivalent; A Higher Education Qualification in Business, Finance, or a related field; Knowledge of the applicable local and EU legislation and supporting regulations, particularly of PSD2, EMD2, Financial Institutions Act and Financial Institution Rules; Proficiency in English is essential; Ability to work in a rapidly changing regulatory environment; Ability to manage multiple tasks and meeting deadlines; Familiarity with the process of on-site and thematic inspections conducted by regulatory authorities and internal auditors would be desirable; Attention to detail and exceptional organisational skills; and Experience with leading a team. #J-18808-Ljbffr
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Buscojobs
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 28/11/2024
Data di scadenza
  • 26/02/2025
Senior Talent Manager
RdPeople

Partecipare alla presentazione dei manager ad interim, ai clienti secondo specifiche necessità... supportare la costruzione e il mantenimento della community di manager e consulenti, assicurando un database internazionale aggiornato, nel rispetto delle esigenze progettuali......

Project manager idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [lombardia] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... abilità nella gestione dei fornitori e nella creazione di nuove......

Hr manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... conoscenza approfondita delle leggi e delle normative hr in italia......

HR Manager
Adami & associati selezione del personale

Descrizione del lavoro: stiamo cercando un/a hr manager qualificato/a ed energico/a... fornire consulenza e supporto ai dipendenti e ai manager su questioni hr, risoluzione di conflitti e sviluppo delle competenze... conoscenza approfondita delle leggi e delle normative hr in italia......

Project Manager Commesse
Magazzini Bracchi Srl

Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......

Project Manager Idraulico
Adami & associati selezione del personale

Posizione: project manager settore: costruzioni e installazioni località: [inserire la località] descrizione del lavoro: la figura del project manager avrà la responsabilità di gestire in autonomia cantieri con un budget di circa 2 milioni di euro... abilità nella gestione dei fornitori e nella creazione......

Export Sales Manager
Arrow srl

Realtà italiana operante nel settore elettrico ed illuminotecnico con oltre 35 anni di esperienza, ricerca un export sales manager per ampliare la sua presenza sui mercati internazionali... export sales manager la risorsa, a diretto riporto della direzione generale, avrà il compito di gestire, sviluppare......

PROJECT MANAGER
Selecta sas

Luogo di lavoro: vicinanze conegliano (tv)... il candidato dovrà aver maturato almeno 5/6 anni di esperienza come project manager, avere una formazione prevalentemente di tipo meccanico, possedere una buona conoscenza della lingua inglese ed avere buone capacità nella gestione dei progetti......

Site Manager Torino
Adami & associati selezione del personale

Il site manager svolge un ruolo cruciale nel garantire il successo e la sicurezza delle operazioni sul cantiere, coordinando con precisione le attività e assicurando il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... 13 gdpr 679/16)... monitorare il rispetto del programma lavori, segnalando eventuali......

Project Manager Liguria
Adami & associati selezione del personale

Il project manager sarà il punto di riferimento chiave per il successo dell'appalto, coordinando efficacemente tutte le attività e garantendo il rispetto degli standard di qualità e sicurezza... ruolo: il project manager (pm), rispondendo gerarchicamente al direttore tecnico, ha il compito di supervisionare......